neděle 16. července 2017

Dovolená v Chorvatsku 2017 část 1.

Zdravím vás, v letošním roce jsme se opět rozhodovali, že pojedeme k moří. Rozhodli jsme se, že pojedeme do Chorvatska jako minulý rok. Nápad vznikl v zimě u známých, kteří jeli s námi. Objednali jsme si dva apartmány vedle sebe. Ke konci pobytu mě to již trošku štvalo.

Bydleli jsme na ostrově Brač ve městečku Sutivan, které se nacházelo až na konci ostrova. Náš apartmán se nacházel cca 30 kroků od moře a hned vedle nás bydleli známí.

Cesta - Jeli jsme autem, stejně jak minulý rok. Dokonce jsem i řídila, sice jenom na Slovensku asi 150 km, ale úplně mi to stačilo. Zbytek cesty řídili na střídačku naši.

Státy, kterýma jsme jeli : Slovensko, Maďarsko a samozřejmě Chorvatsko

1.Den- Pondělí- Tento den jsme se chystali a hlavně večer vyjížděli. Od rána jsem balila a skládala do auta. Náš kufr byl tak trošku přeplněný.
Naštěstí jsme ho krásně zavřeli a mohli jsme vyrazit. Vyráželi jsme kolem sedmé večer no a já jsem za volant sedla asi po hodině jízdy, kdy mi to taťka dal a řídila jsem až skoro do Bratislavy na Slovensku. Měla jsem toho plné brejle, a tak těsně před Bratislavou jsem to opět předala taťkovi a během půl hodiny jsem usnula. Byla jsem tak vyčerpaná, že jsem se vzbudila až v půlce Maďarska. V celém Maďarsku to nehorázně smrdělo a cesta byla dosti zvláštně značená. Tak jsem raději spala až do rána.

2.Den-Úterý-Stále na cestě. Ranní probuzení před hranicemi s Chorvatskem bylo nepříjemný. Kontrolovali nám i zavazadlový prostor, ale nenašli nic, co by mohlo být podezřelé, a tak jsme jeli dál a já opět usnula. Někde kolem 5 hodiny jsem se probudila na Chorvatské dálnici. Mile mě překvapilo, že řídila mamka. Příjezd do města Split byl boží, to město je tak veliké. Nejkrásnější pocit byl, když jsem uviděla moře. Na náš ostrov Brač jsme se museli dostat trajektem, který byl docela zaplněný. Na lodi jsem viděla lidi, co takhle cestovali nejspíš z práce domů. Protože v klimatizované části bylo nedýchatelno, šla jsem ven. Jakmile jsem se koukla, že jsme na moři a všechno je daleko, nebylo mi příjemně. Naše vesnice se jmenovala Sutivan, který byl příjemný. Apartmán jsme měli asi 30 kroků od moře, no prostě bomba. Po příjezdu na apartmán jsme museli chvilku počkat, než tam uklidí, a tak jsme se aspoň najedli našich řízku jako praví Češi na cestách. =)
Jakmile jsem se ubytovala, zdřímla jsem si, ale nevydržela jsem dlouho, moře mě prostě lákalo k sobě. Boží to pocit. =) Po večeři jsme se šli projít do městečka, které bylo od nás vzdálené krásných 2,5 km, což byla pohodová procházka. Centrum městečka byl malebný, no prostě neměl chybu. A tak jsem se nechala vyfotit se sluníčkem. Po procházce jsme se již bavili a popíjeli. =)

3. Den-Středa- Ráno nás budí pláč malé Indiánky, která bydlí nad námi s paní domácí. No a také nám tu hučela flexa, kterou tam dělali zábradlí. Ihned po snídani jsem se vydala směr moře. =) Bylo to krásně osvěžující a také docela dost kardio. Když už jsem to začala, tak tu máme zavěšené TRX a úplně mě to pohltilo. Je to skvělá věc. =) Před večeří jeli rodiče na nákup a donesli mi dobrůtky, mňam. Večer jsme se šli projít do zátoky, ve které je i malebná hospůdka. No a samozřejmě jsme se pofotili.

4. Den- Čtvrtek- Tento den začínal jako každý jiný ranní koupelí v moři, které bylo teplé jako kafe. Po obědě jsem se chvíli škvířila na sluníčku. Před večeří jsme opět byli na procházce ve městě, kde opět vznikly krásné západové fotečky. V průběhu večeře jsem se dozvěděla od kamarádky, že se zabil náš společný kamarád, kterého jsem tajně měla ráda. Byl to skvělý kluk, sice měl mouchy, ale to máme všichni. Tuhle zprávu jsem nečekala. Zabil se na kole na železničním přejezdu. =( Ale říkám si život je dosti křehký, a tak si ho musím více vážit a hlavně užívat. Moje večeře byla nedotčená a já tu hroznou událost vstřebávala ještě dlouho.

5.Den-Pátek- Stále přemýšlím nad kamarádem. =( Jinak je to opět pohodový den až na to, že mám blbou náladu. Při ranní cestě z města se mi málem přizabil taťka, jak jel na kolečkových bruslí. No nějaký vůl mu přímo před nosem otevřel dveře od auta a naštěstí to taťka vybral, je to moje velká šikulka. Po tomhle zážitku jsme si šli vykuchat rybičky, které se koupili ve městě. Samozřejmě ranní koupel v moři byla opět úžasná. Po odpolední siestě jsme se vydali na nejvyšší horu Vidova gora 780 m.n.m. Tato hora je nejvyšší horou všech ostrovů na Jadranu. Pak jsme se vydali na nejznámější pláž v městečku Bol a řeknu vám, že tam bych se koupat doopravdy nechtěla. Na večer jsme se přesunuli do centra města, kde to žilo. Samozřejmě jsem neodolala a nakoupila pár dárečku pro kamarády, to jsem celá já. Večerní procházka byla úžasná krásně to tam vonělo, ale také vypadalo.
Na apartmán jsme dostaly hodně pozdě a cestou jsme trošku bloudili, ale vůbec mi to nevadilo. Tenhle výlet se povedl.

6.Den- Sobota- Oficiálně začaly prázdniny. Zhoršilo počasí. Tak jsme se vydaly opět na výlet, tentokrát do nejstaršího městečka tady na ostrově. Městečko se nazývá Škrip. Bylo malebné a lidé v něm byli příjemní a hodní. Nakoupily jsme si extra panenský olivový olej. Jeho vůně byla a stále je úplně odlišná od těch, co se dají koupit u nás. Také jsme navšívili muzeum o historii tohoto ostrova. Teď třeba vím, že se mu říká ostrov jelenů, protože má zátoky, které vypadají jako jelení parohy.
Na pozdní oběd jsme měli tu rybu, co se koupila v pátek. Byla výborná, ta chuť se nedá popsat. Poté jsem chvilku četla a pak jsem neodolala a šla se zchladit do moře, které bylo příjemně teploučké. Také jsem si zahrála badminton no a mamku jsem nechca porazila ve stolním fotbálku. No a na večer jsem si vyfotila noční Split, který jsme měly přímo naproti a nádherně svítil. =)

Tak to by bylo z první části všechno. Veškeré fotky jsem fotila sama na svůj foťák. Z mnoha fotkama mi pomáhal taťka, kterému děkuji. Uvidíte je vnásledujícím foto okénku.

Další pokračování bude příští týden, snad budu rychlejší něž teďkom no.